Cum a fost la Istanbul la cumpana dintre ani

Written by iuliana.radescu

January 6, 2020

Tocmai m-am intors din Istanbul unde am petrecut cateva zile superbe. Este a patra oara cand vizitez Turcia , si de trei ori Istanbulul , de data aceasta cu masina, dar prima data cand am prins Revelionul intr-o tara mulsulmana.

Am plecat din Bucuresti pe la 7 dimineata pe traseul Bucuresti- Giurgiu-Razgrad- Edirne -Istanbul , aproximativ 650 km , kilometri care ar trebui parcursi in aproximativ in 8 ore ,insa noi am ajuns la Istanbul pe la ora 21 ,ora lor ( ei sunt cu o ora inaintea noastra) si asta pentru ca la granita dintre Bulgaria si Turcia am stat vreo 2 ore sau chiar mai mult. Apropo de mers cu masina in Turcia, daca ai masina in leasing nu este suficient sa ai la tine doar procura de la societatea de leasing ,ci si traducerea in turca legalizata si apostilata.

Vremea nu a fost foarte prietenoasa cu noi, a plouat in vreo cateva zile , iar pe timpul noptii nu intalnesti temperaturi sub zero grade ceea ce m-a bucurat, pe timpul zilei erau cateva mai multe grade decat la noi in tara maxim 10 grade, Istanbulul avand un climat maritim-mediteranean.

Fiind un popor musulman ei nu au zile libere legale de Craciun sau 1 Ianurie nu am vazut nici decoratiuni pe strazi si nici targuri cu luminite, brazi impodobiti am intalnit la hotel si in malluri, fiind doar o sarbatoare a turistilor , iar turcii sunt extrem de amabili si foarte buni bucatari.

Ce mi-a placut foarte mult este atitudinea lor , amabilitatea si nu in ultimul rand arta de a negocia , cand vor sa iti vanda ceva daca observa ca petreci mai mult de cateva secunde asupra unui produs vei fi invitat la un ceai , si cand te intreaba ” where are you from?” si tu ii raspunzi ” Romania !” ei iti turuie :” Hagi “, “Popescu” asta m-a distrat mult, si la final daca nu cumperi nimic nu stramba nimeni din nas.

Hotelul unde ne-am cazat a fost ok , camere curate , cu spa si parcare privata , situat la 500 m de muzeul de Arheologie, iar in apropiere se afla Bazilica Cisterna, Marele Bazar, si Coloana lui Constantin .Moscheea Albastra este la 1.6 Km iar aeroportul Ataturk la 17 km .

Noaptea dintre ani am petrecut-o pe terasa incalzita a unui restaurant din apropiere, unde ne-am comandat din meniu produse traditionale .Chiar daca nu ai fi avut ceva rezervat se gaseau restaurante cu mese libere unde sa poti servi ceva si sa bei un pahar de sampanie .

Istanbulul este foarte aglomerat , iar in noaptea dintre ani parca si mai aglomerat , cu foarte multe echipaje de securitate , insa cum nu-mi place aglomeratia am evitat arterele principale si piata Taxim.

Asadar mi-a placut la Istanbul diversitatea de produse printre care mirodeniile , covoarele , bijuteriile de aur si argint , hainele de piele si muntii de Turkish Delight , pe care le savurai la tot pasul , fructele precum portocalele si rodiile frumos aranjate in afara vitrinelor ,care parca iti faceau cu ochiul .

Sper sa revin curand la Istanbul!

Articole recente

Targul de Craciun de la Budapesta

Budapesta este de vizitat tot timpul anului, iar in aceasta perioada este parca mai frumos, din punctul meu de vedere...

Un weekend la Oradea

De ce sa mergi in Oradea? Pai in primul rand este un oras frumos , impartit in doua de raul Crisul Repede ce ascunde...

Calatorie in Muntenegru

Muntenegru este o tara mica aproximativ 13 800 km ² ,dar frumoasa care se invecineaza cu Croația (in partea de vest),...

1 Comment

1. JamesfeN

Wow, beautiful site. Thnx …